Pages

Photobucket

Saturday, January 30, 2010

Tak Mampu Ku Hindari

Air mata perlahan-lahan membasahi pipi. Perasaan saya bercampur aduk. Antara sedih, bersalah, menyesal, serabut, down...semuanya menjadi satu..membuatkan hidup saya tidak tenang. Sedih melayan perasaan ketika membaca sebuah cerpen, bersalah kerana telah melukai hati seseorang, menyesal kerana bertindak mengikut nafsu, serabut dengan segala bebanan kerja dan down dengan semangat yang kian hilang.

Namun, rasa bersalah lebih mengatasi segalanya. Bersalah kerana menyebabkan orang lain terasa dengan kata-kata saya. Mungkin seorang, mungkin dua atau mungkin lebih yang telah terasa dengan saya. Namun saya pasti, ada yang terasa. Percayalah, saya tak bermaksud untuk melakukannya. Bukan itu niat saya.

Betullah kata orang, 'terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata sesalnya tak sudah'. Mungkin ada yang menyokong tindakan saya, namun itu tidak membuatkan rasa bersalah itu hilang. Kerana saya tahu, ada hati yang terluka.
Tak mampu ku hindari apa yang telah terjadi. Done is done, past is past. Tiada apa yang boleh mengubahnya. Namun yang kupohon, maafkanlah saya. Maafkan kekhilafan diri ini. Kerana saya insan yang tak sempurna, punyai banyak kelemahan dan kekurangan. Maafkan segala salah dan silap saya. Hanya ini pintaku.


Bisikan hatiku:
Andai saya pernah menyakiti sesiapa.. baik secara sengaja mahupun tidak, saya minta maaf..

No comments:

Post a Comment