Pages

Photobucket

Sunday, February 28, 2010

Berlabuhnya Tirai KEMBARA

Alhamdulillah, setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan ke hadrat Ilahi atas kelancaran program pada kali ini. Akhirnya, KEMBARA '10 selamat melabuh tirainya dengan program terakhir iaitu perarakan dan majlis penutup. Namun banyak lagi kelemahan dan kekurangan yang harus diperbaiki.

Berlabuhnya tirai KEMBARA pada kali ini bukan beerti meneruskan perjuangan baginda terhenti setakat ini bukan juga bermaksud sunnah baginda harus diketepi. Akan tetapi ia perlu tersemat teguh di dalam hati, diaplikasikan sentiasa setiap hari. Juga ingatan terhadap baginda tidak harus luput dalam diri. Biarlah cinta terhadap baginda sentiasa bersemi, rindu sentiasa mekar mewangi, selawat sentiasa membasahi bibir.

Jutaan terima kasih diucapkan kepada semua yang terlibat dalam menjayakan program ini. Terima kasih kepada seluruh ajk yang bertungkus-lumus melancarkan program, terima kasih kepada runner yang sedia menghulurkan tangan, terima kasih kepada semua yang sudi meringankan beban, terima kasih kepada yang iklas berkongsi ke'tension'an, terima kasih kepada yang sentiasa memberi sokongan dan terima kasih kepada semua yang terlibat sama ada secara langsung atau tidak langsung. Hanya Allah yang mampu membalas jasa kalian.

Penat..memang penat. Tension..sudah semestinya. Tak cukup tidur..tak dinafikan. Risau dan mendebarkan..sangat-sangat terasa. Namun, semua rasa-rasa ini memberi seribu satu kenangan. Pahit, manis, indah..semua ada. Dari kepenatan itulah, pelbagai pengalaman baru diperoleh. Dari ketensionan itulah, pelbagai ragam dirakamkan. Dari debaran dan kerisauan itulah, kepuasan dirasai apabila semuanya selesai.

Benarlah kata orang, walau sepahit mana pun ketika dilalui, ianya sangat indah apabila dikenangkan. Kerana yang pahit dan sukar itulah yang sentiasa dalam ingatan. Ingatan dan kenangan yang sangat berharga untuk diimbas di kemudian hari.

Jutaan maaf juga dipohonkan kepada semua andai terkasar bahasa, tertinggi suara dan segala kekurangan di sepanjang menjayakan program ini. Semoga segala usaha, penat lelah, tension dan segala macam perasaan lagi mendapat keberkatan dariNya.


Bisikan hatiku:
ada ke istilah ke'tension'an?..merosakkan bahasa betul..huhu

No comments:

Post a Comment