Pages

Photobucket

Wednesday, September 26, 2012

Dah Berhabuk..

Lama laman ini menyepi. Tanpa terusik. Sejak kaki melangkah keluar daripada universiti, sejak itulah ia tidak terisi. Jika ia sebuah rumah, sudah tentulah ia telah dipenuhi dengan habuk dan debu. Bahkan mungkin juga telah bersawang.
 
Entahlah. Mood menulis tiada. Hilang pergi dibawa angin waktu. Tulis, padam. Tulis lagi dan padam. Akhirnya tak tulis-tulis. Mungkin juga disebabkan tidak dapat online. Laptop pun hanya jarang-jarang dibuka. Apa pun, alasan tetap alasan. Orang kata, kalau nak seribu daya, kalau tak nak cukuplah dengan satu dalih. Tak payah nak beribu dalih, kan? :)
 
Sesaat berlalu. Seminit, sejam dan seterusnya hari berganti hari. Masa berlalu pergi. Meninggalkan saat-saat yang lepas. Tapi tetap berjalan untuk saat-saat yang seterusnya. Masa yang berlalu itu jauh meninggalkan manusia-manusia yang leka dan lalai. Dan beruntunglah manusia yang menghargai setiap detik tanpa sedikit pun mensia-siakannya.
 
 
Hargailah apa yang hadir dalam kehidupan kita. Setiap yang manis kadangkala boleh menghiris, setiap yang indah kadangkala membawa padah tapi bukan semua yang pahit itu sakit. Segalanya tersembunyi hikmah yang mungkin hanya mampu dilihat oleh hati yang redha dan syukur. Kadangkala yang hadir itu bukannya takdir, tapi mungkin Allah datangkan untuk menyuruh manusia berfikir. Jadi, pandanglah dengan pandangan iman dan taqwa.

 

2 comments:

rhnh33 said...

Assalamualaikum saudari... boleh tanya,?
halwa telinga dekat blog anti nim apa tajuknya,?.. boleh share tak,? hehe...

Sutera_Iman said...

waalaikumsalam..
tajuk lagu ni Albi Nadak..
:)

Post a Comment