Pages

Photobucket

Thursday, April 22, 2010

Biru Itu Indah

Kata orang, biru itu melambangkan ketenangan.
Bagi saya, biru itu bukan sahaja melambangkan ketenangan tapi juga kedamaian dan kelembutan.

Kata sahabat saya, pink lebih cantik. Kata saya, biru lebih cantik dan lebih indah.

Kenapa saya kata macam tu? Sebabnya, biru adalah warna kegemaran saya. Biarpun apa orang kata, biru tetap menjadi pilihan saya. Namun bukanlah saya taksub dengan warna biru. Warna lain tetap menjadi pilihan saya tapi warna biru masih ditangga teratas.

Kenapa saya suka warna biru? Sebabnya, saya suka tengok laut, tengok pantai dan tengok langit. Bila memandangnya, saya rasa tenang. Hilang resah seketika.


tenang dan damai... bilalah dapat pergi pantai lagi?

Kata sahabat saya yang lain, tak kisahlah nak minat warna apa pun, asalkan kita semua bahagia, ceria dan lebih bersemangat.

Hakikatnya, semua warna datang dari Allah. Buatlah apa yang kita sukai, lakukanlah apa yang kita cintai asalkan ia tidak melanggar suruhanNya.

bisikan hatiku:
sambil dengar lagu 'sebiru hari ini'...

No comments:

Post a Comment